Informasjon fra styret september 2023
(28.09.2023)
Til beboere i Mannsverk Boliglag AS September 2023
INFORMASJON FRA STYRET I MANNSVERK BOLIGLAG AS
Vel overstått sommerferie alle sammen.
Her kommer litt oppdateringer fra Styret
Driftsleder
Vegard Lien som er vår nye driftsleder, har kommet godt i gang med arbeidet.
Mangen av dere har tatt turen innom kontoret og hilst på.
Åpningstider driftskontor september – desember 2023:
Mandag, onsdag – fredag: 07:00 – 15:00
Tirsdag: 09:00 – 17:00
Dette gir en fin mulighet for dere som ikke har mulighet til stikke innom på dagtid. Nå kan dere komme innom på tirsdager fram til kl. 17:00
Infoskjermer
Det er bestemt at vi skal teste ut å installere Infoskjermer i vindu ved Driftskontor (front og bakside av blokken) Der er tanken at vi kan kjøre ut informasjon som kan være nyttig for beboere å ha. Det vil i tillegg tilstrebes å henge oppslag i oppganger, men det er særlig hjemmesiden vår/Facebook og de nevnte infoskjermer som vil bli benyttet til overordnet informasjon. Selvsagt vil informasjon av særlig viktighet også formidles via tekstmelding/eposter.
Styret vil over på en mer papirløs drift.
Vaktmester
Mannsverk har i lengre tid hatt en avtale med Nilsen bygg og teknikk på vaktmestertjenester.
Som et ledd i sittende styrets pågående arbeid med gjennomgang og reforhandling av kontrakter og avtaler så innhenter vi nå tilbud på denne tjenesten.
Nilsen som også er bedt om å gi tilbud har meldt at han ikke ønsker å gi pris.
Styret vil da takke Bengt Nilsen for den utmerkede jobben han har ytt til vårt boliglag og ønske ham lykke til videre.
Nilsen har meldt at han avslutter pågående arbeid og vil være å se på Mannsverk ut oktober.
Tømrertjenester
Det er fremforhandlet gode rammeavtaler med rørlegger- og elektro og nå vil vi også få innhentet tilbud på tømrerarbeider
Disse rammeavtalene fremforhandles for arbeider som utføres der det er boliglaget som er ansvarlig for å utbedre. Regnskapet vil gå mot felleskapet og er innbakt i husleien.
Alle arbeider som beboere skal få utført på egen bolig vil dermed ikke kunne gå via disse rammeavtalene. De kostnadene må gå til den enkelte og ikke falle på fellesskapet å betale.
Nøkkelfri tilkomst
Vi arbeider i disse dager med å innhente priser på nøkkelfri tilkomst til alle blokkene.
De låsene som vi har i dag, er utdaterte og vi får oftere og oftere henvendelser om at det er oppstått feil på låser.
Når vi har fremforhandlet den beste løsningen vil informasjon bli gitt til beboere.
Garasjeporter
Nå har vi skiftet til sammen 29 garasjeporter av i alt 50.
Arbeidet fortsetter iht oppsatt budsjett og utbedringsplan
Husleie
Det er ikke foretatt oppjustering av husleie de siste årene og det vil heller ikke skje i år.
Dette er et resultat av at styret har et skarpt øye på forbruk og har laget gode avtaler.
Bosshusene
Alle beboere må holde god orden i bosshusene
- Plast skal kastes i egne gjennomsiktige sekker (dersom det mangler så kan alle hente slike sekker gratis i de fleste dagligvarebutikker)
- Papp må flatpakkes før det hives i dunker
- Det må ikke legges inn/kastes andre ting enn restavfall, papp/papir og plast. Møbler og andre ting må beboere levere til gjenvinningsstasjon.
Oppganger i Lavblokker og inngangsdør til Høyblokk
Det er viktig at vi ikke setter dørene åpne slik at lukkestyringen blir brutt.
Vi har stenging fra kl 18
Med vennlig hilsen
Mannsverk Boliglag AS
Monica Haugstvedt
styreleder