Infoskriv 20.5.13
(02.06.2013)
Informasjon til beboere og sameiere
REFERAT FRA BEBOERMØTE
I forbindelse med årsmøtet den 29. april ble det i etterkant holdt et beboermøte. Styret hadde mottatt et brev i tre punkt fra Umpathy Sivalingam. Konklusjonen var noe uklar, men Umpathy var ikke selv til stede for å redegjøre ytterligere.
Det meste av møtet kom til å dreie seg om vaktmestersituasjonen, med utgangspunkt i et brev fra Steinar og Ellen Rolen. Brevet ble referert, og det uttrykker misnøye med utførelsen av vaktmestertjenester de seneste årene, samt ønske om tiltak.
Styreleder redegjorde ved å presentere en oversikt, for det første de forskjellige organisatoriske tilknytningsformer mellom sameie og vaktmester, dernest hovedområder av tjenesten, som er snørydding, strøing, vårfeiing - flaggheising - plenklipping - generelle vaktmestertjenester. Videre ble det redegjort for kostnader og timeforbruk, med utgangspunkt i ansettele på lønnsvilkår h.h.v. 1/2 og 1/3 stilling i forhold til dagens ordning med innleid firma. Dette viser at dagens ordning med innleid firma har vesentlig mindre timeforbruk enn f.eks. 1/3 stilling, men høyere kostnader. Besparelsen ved dagens ordning kommer av omdisponeringen av vaktmesterboligen. Det ble også trukket opp noen momenter som styret må ta hensyn til ved valg av vaktmester, hensynet til samarbeidsforholdet til Linderud Borettslag II, felles maskiner, felles garasje, oppsplittingsgrad av tjenesten ("shopping") osv.
I den påfølgende debatten kom det klare uttrykk for misnøye med utførelsen av vaktmesteroppgavene. Styret delte saklig sett mye av denne misnøyen, men poengterte at det er bare drøye 3 mnd. siden sameiet måtte skaffe vaktmester på kort varsel etter oppsigelse. Videre understreket styret sitt ansvar for å få på plass en tjeneste som fungerer, og at vi må kunne leve med dagens ordning til saken er mer bearbeidet og en helhetlig løsning er funnet.
Det kom spørsmål om hva som skal skje med grus som freses opp på plena. Dette er nytt i år, og styret har allerede tatt dette opp med operatør, som fraskriver seg ansvar. Styret ville prøve å ta det opp med kommunen. Det kom også forslag om å anlegge sti fra oppgangene i blokk 1 til garasjene.
Det ble også stilt spørsmål til hva som er blitt gjort med varierende temeratur på tappevannet, med påfølgende orientering om de kontaktene som har vært med Infratek AS og Hafslund Varme AS, samt juridisk konsultasjon. Styret fortsetter dette arbeidet i samarbeid med sameiets rørleggerfirma.
AVFALL
Linderud Borettslag II, som ligger på andre siden av Erich Mogensøns vei (høyblokkene) hevder at noen fra vårt sameie kaster avfall i deres anlegg, eller til og med legger fra seg dette på eiendommen deres. I tilfelle dette er riktig, må vi minne om at alt avfall fra Linderud Boligsameie må deponeres i våre egne innretninger på vårt eget område.
VASKERIKORT
Kort til vaskeriene kan fra og med torsdag 23. mai kjøpes hos Awa Njie i Erich Mog. vei 19, 4. etg.
KJELLERNE
Selv om det nylig har vært vårrydding, er det en del rot og saker og ting i kjellerne. Vi vil komme til å rydde opp i dette, slik at det er viktig at alt som ikke skal kastes er merket. Kjellerne skal bare være midlertidig lager, ikke permanent. Det kan virke som at en del sykler står "gjenglemt" der nede. Dette må vi rydde opp i. Derfor må alle sjekke at de syklene som ikke skal kastes er merket men navn.
20. mai 2013
Styret